۴ مدل تل که استایلتو جذاب تر میکنه

Thursday، ۱۴ Tir ۱۴۰۳

امروزه استفاده از اکسسوری مو برای زیباتر کردن استایل و ایجاد هماهنگی بین آرایش مو و لباس بسیار پرکاربرد شده است. چرا که می توان با انواع مدل های پارچه ای که هم رنگ و هم جنس لباس هستند ست های جذابی برای مهمانی ها، مجالس و حتی استایل روزمره ایجاد کرد.

تل ها با توجه به متریال مورد نیاز برای ساختن آن ها به دو دسته پارچه ای و جواهردوزی تقسیم می شوند.

جنس پارچه تل های پارچه ای می تواند ساتن باشد که تنوع رنگی بالا داشته و براق و لطیف است و خود ساتن ها هم دو نوع فرانسه و آمریکایی دارند که فرانسه لخت و براق است و آمریکایی خشک بوده و شاین کمتری دارد.

انواع پارچه مخمل هم گزینه های خوبی برای ساخت تل هستند که از جمله آن ها می توان مخمل کشی یا سوئیت جیر را نام برد. پارچه های مخمل به دلیل بافتشان برق زیبایی برای تل ایجاد می کنند و البته دارای ضخامت بیشتری نسبت به پارچه های ساتن می باشند.

پارچه های کرپ ساده و طرح دار که در ضخامت ها و رنگ بندی مختلف در بازار موجود است نیز برای تل ها می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

پارچه های تافته ابریشم که هم شاین دار هستند و هم شکل پذیری خوبی دارند نیزگزینه مناسبی برای ساخت تل هستنند.

هم چنین می توان با انواع روبان ها و پارچه های توری که نیازی به دوخت ندارند نیز تل های فوق العاده ای ایجاد کرد.

تل های پارچه ای را در اینجا به سه دسته تقسیم میکنیم: تل پاپیونی، تل گره ای و تل گلدار.

تل پاپیونی: در سایز، اندازه و جنس پارچه های متفاوت وجود دارد. پاپیون تل ها می تواند خیلی بزرگ و به شکل ایستاده باشد یا کوچک و خوابیده بر روی تل که بسته به سلیقه و ابعاد سر و صورت شما قابل تغییر می باشد. جنس پارچه نیز که در بالا گفته شد می تواند بنا به سلیقه شما و مدل پاپیونی که در نظر دارید متفاوت باشد. تل های پاپیونی در ابعاد بزرگ برای مهمانی ها و مجالس خاص و به صورت ویژه در عکاسی ها بسیار مناسب می باشد.

تل گره ای: تل های گره ای به خاطر فرم خوابیده و حجم کم و سبک بودن می تواند در استفاده های روزمره به شدت کاربردی باشد، اگر چه همان طور که بعدا خواهیم گفت ترکیب آن با جواهردوزی می تواند گزینه خوبی برای مجالس خاص شما باشد.

تل های گلدار: این تل ها می تواند با گل های دستساز یا از انواع آماده موجود در بازار تزیین شود. موارد استفاده این تل ها بیشتر جشن ها و مراسم های رسمی یا عکاسی فرمالیته می باشد.

تل های جواهردوزی: قسمت زیرین(کاور) تل های جواهردوزی اغلب از پارچه های مخمل و ساتن استفاده می شود و روی آن متریال مختلف اعم از سنگ و کریستال و نگین و مروارید دوخته یا چسبانده می شود که در بسیاری از موارد کارهای دوخته شده دوام بالاتری نسبت به چسب دارند.

نکته ای که باید به آن اشاره کنم تلفیق کارهای جواهردوزی با انواع مدل های پاپیونی، گره ای و گلدار است که زیبایی آن ها را چندین برابر میکند.

در پایان باید این مورد را هم اضافه کرد که دسته ای از تل ها نیز هستند که فقط با اقلام جواهردوزی و با بیس سیم( بدون تل پارچه ای) تولید می شوند و معمولا به صورت تاج مورد استفاده قرار می گیرند.

نتیجه اینکه ما می توانیم با در نظر گرفتن استایل خود و نوع مراسم و فضایی که قصد حضور در آن را داریم یک تل مناسب انتخاب کرده و با کمک آن زیبایی دو چندان را برای خود ایجاد کنیم.

امیدوارم مقاله بالا راهنمای مفیدی برای انتخاب تل موی مناسب شما باشد.